Nagrada Maslačak znanja za postignuća u učenju odraslih osoba

U sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja dodjeljuju se i nagrade “Maslačak znanja“. Glavni cilj nagrade je isticanjem i promoviranjem životnih primjera odraslih polaznika različitih programa i oblika učenja potaknuti i motivirati sve građane/ke u Republici Hrvatskoj da se uključe u neki oblik učenja i obrazovanja. Nagrada se sastoji od male skulpture, povelje i vaučera u vrijednosti od 7.000,00 kuna za besplatno pohađanje programa obrazovanja po izboru dobitnika. Proteklih godina nagrada Maslačak znanja je postala jedna najvažnijih i najprepoznatljivijih sastavnica Tjedna cjeloživotnog učenja. Pokazalo se da upravo osobni primjeri pojedinaca koji su se, usprkos nepovoljnim uvjetima i okruženju koje nije uvijek bilo dovoljno poticajno, odlučili za obrazovanje, izuzetno motiviraju druge da krenu njihovim stopama.

Dobitnici nagrade “Maslačak znanja” za 2018. su:

Josipa Briški (1969.) prva je dimnjačarka na sjeveru Hrvatske. Životni put ovu Riječanku rodom doveo je u Međimurje. Nezadovoljna dotadašnjim poslom, odlučila je prekvalificirati se i potražiti novi posao. I uspjela je te se zaposlila u varaždinskoj tvrtki Dimax j.d. o.o. Ova majka četiriju odraslih kćeri postala je tako jedna od samo nekoliko dimnjačarki u Hrvatskoj, u kojoj prema nekim analizama nedostaje dvije do tri stotine dimnjačara. Po struci je drvni tehničar i dosada je radila mnoge „muške“ poslove. Dnevno servisira i do dvadeset pet dimnjaka, noseći  alat potreban za čišćenje dimnjaka koji teži oko pet kilograma – dimnjačarsku četku, vitlo, čimberlin, kugle i drugi alat. Za nagradu Maslačak znanja predložio ju je direktor tvrtke Dimax, Miroslav Njegovec, koji je dobro upoznat sa činjenicom  da izučenih dimnjačara na tržištu radne snage itekako nedostaje. Zanimanja za upis ovoga zanimanja u srednjoškolskom sustavu gotovo da nema, pa je često puta jedino rješenje upravo zapošljavanje ljudi koji su se prekvalificirali u sustavu obrazovanja odraslih.  Prema riječima njezina poslodavca, Josipu na terenu doista hvale, ističući upravo žensku pedantnost kao prednost u ovom pretežito „muškom“ poslu. Fizički napor u poslu lakše svladava kao bivša atletičarka, a kroz bajkerski hobi  naviknuta je adrenalin, pa je i strah visine za nju nepoznanica.

Boris Rozman (1979.) Nakon završene srednje Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas u Osijeku, smjer Prodavač, u trogodišnjem trajanju, Boris je odlučio upisati prekvalifikaciju u zvanje Komercijalist u istoj školi. To mu je omogućilo zapošljavanje na radnom mjestu prodavača/blagajnika u dm-drogerie markt d.o.o., gdje je nakon nekoliko godina napredovao do mjesta zamjenik poslovođe te ubrzo i poslovođe prodavaonice na čijem je čelu bio šest godina.

Prijelomni trenutak karijere dogodio se 2010. godine upisom studija Sveučilišnog stručnog studija računovodstva i financija Sveučilišta u Splitu, Nastavni centar Zagreb, gdje stječe naziv Prvostupnik ekonomije, računovodstva i financija. Obrazovanje nastavlja 2013. g. upisom na Diplomski specijalistički studij Menadžment bankarstva, osiguranja i financija na Sveučilištu  Libertas i postaje Stručni specijalist ekonomije. Tijekom svoje uzlazne karijere radio je u različitim tvrtkama kao komercijalist, potom kao voditelj prodaje  i voditelj tržišta. Od 2016. g. do danas zaposlen je kao direktor Facility managementa u tvrtki Fina gotovinski servisi d.o.o. Boris je svojom osobnošću, poduzetnošću, aktivnim usavršavanjem i cjeloživotnim učenjem od učenika trogodišnje škole postao direktor. Svestran je i na  drugim područjima života te aktivno  volontira u Centru za inkluzivne radne aktivnosti. 2017. godine gostovao je i kao predavač u Trgovačkoj i komercijalnoj školi Davor Milas u Osijeku, u okviru 11. Tjedna cjeloživotnog učenja gdje je učenicima i svojim bivšim nastavnicima ispričao svoj životni put te tom prilikom istaknuo: „Motivaciju sam pronašao tek onda kada sam postavio sebi pitanje. „Što je to što bih volio raditi u životu, što bi me činilo sretnim, a uz što bih imao vremena i za druge stvari koje me zanimaju?“ Jedini odgovor koji mi je tada dolazio jest da moram upisati i završiti studij, što sam i učinio, uz veliku potporu svoje obitelji.“ Boris Rozman je, prema riječima profesorice Tatjane Petrač iz Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas u Osijeku, koja ga je i predložila za nagradu Maslačak znanja, primjer kako cjeloživotnim učenjem i usavršavanjem na formalnoj, neformalnoj i informalnoj razini obrazovanja osoba uspijeva ostvariti sebe i pridonijeti društvu u kojem živi na dobrobit svih.

Nadir Elhag (1983.) ostvaruje iznimne rezultate kroz obrazovanje odraslih. Po završetku srednjoškolskog obrazovanja za vodoinstalatera, odlučuje se za prekvalifikaciju u programu pomorskoga nautičara, čime stječe uvjete za napredovanje u karijeri.

Nadir je prije upisa u obrazovanje odraslih duže vremena bio nezaposlen, što ga je i potaklo na razmišljanje o novom pravcu svoga životnog puta. Veliki iskorak učinio je promijenivši mjesto boravaka i društveno okruženje, bez sigurne financijske potpore i obiteljskoga ozračja. Za školarinu je zarađivao radeći kao konobar i mornar na brodovima Jadrolinijine flote. Trenutačno još uvijek plovi kao mornar na brodu Marko Polo, na liniji Split – Ancona.

Nerijetko se susretao s poteškoćama i predrasudama zbog drugačije boje kože. Nadirov otac je kao državljanin Sudana svojevremeno studirao u Hrvatskoj, nakon čega se vratio u svoju domovinu. Uz školovanje koje sam financira, Nadir danas brine i o samohranoj majci.

Svojim iskustvom u obrazovanju odraslih Nadir svesrdno pomaže svojim radnim kolegama iz brodske kompanije te ih svojim primjerom motivira na pozitivne promjene i nastavak obrazovanja u pomorskoj struci. Upravo zbog toga za nagradu Maslačak znanja predložila ga je gospođa Natalija Palčić iz Ustanove za obrazovanje kadrova u pomorstvu – Kliper.

Zahvaljujući preporukama poslodavaca koji su prepoznali njegove kvalitete, upornost i motiviranost, kontinuirano je napredovao.  Pred samim je završetkom svoga školovanja koje je obavio u redovnom roku. Obrana završnoga rada zasigurno će mu donijeti napredak u sad već sigurnoj i perspektivnoj pomorskoj karijeri. Nakon odrađene kadeture čeka ga i međunarodno priznati poručnički ispit. Završetak izobrazbe za pomorskoga nautičara Nadir vidi kao sigurnu mogućnost zaposlenja i eventualnog nastavka školovanja na višim razinama pomorskoga obrazovanja, možda sve do časničkih zvanja u pomorskom zanimanju.

O dobitnicima nagrade “Maslačaka znanja” prethodnih godina više može saznati ovdje.